Maj
10
śr
VII Rajd Szlakiem Keplera 2017 pod hasłem „Na tropach dziewiątej planety” @ Przedzamcze Pałacu Książęcego
Maj 10 całodniowy

Wstęp

 

Hasłem przewodnim tegorocznego Rajdu Keplera jest jedno z największych odkryć człowieka XXI wieku. Oto po detronizacji Plutona z rangi planety do statusu planety karłowatej naukowcom udało się odkryć, że w Układzie Słonecznym musi istnieć dziewiąta planeta. To kolejny przykład potęgi narzędzia jakim jest matematyka. Po raz pierwszy w rękach astronoma, Johannesa Keplera, zmieniła ona astronomię na zawsze. Ta stała się pełnoprawną nauką ścisłą. Matematyczne ścieżki astronomii zaprowadziły nas do granic naszego systemu słonecznego byśmy poznali tam nowego członka naszej rodziny – planetę Niburu. Aby ją odkryć każdy może wziąć udział w jednym z licznych projektów poszukiwania 9 planety.

Przebiegiem przygotowanych przez nas imprez chcemy spopularyzować znajdujący się w mieście szlak Keplera, wiedzę historyczną oraz wiedzę nauk ścisłych wśród młodzieży naszych szkół.

Całość rajdu odbywa się w dwóch etapach. W pierwszym uczestnicy wezmą udział w zawodach zorganizowanych na zasadzie podchodów. Przemierzając Szlak Keplera będą musieli rozwiązać szereg zadań, za które otrzymają punktu dające zespołom klasyfikacje i szansę na zwycięstwo. W drugim etapie wszyscy uczestnicy rajdu wezmą udział w zawodach szybowcowych, gdzie samodzielnie skonstruują szybowiec z wykorzystaniem techniki Origami. Szybowcem tym wezmą udział w zawodach lotu na odległość.

W konkurencjach uczestniczą zespoły składające się z czterech uczniów i jednego nauczyciela. Wszyscy oni uczestniczą w rozwiązywaniu zadań.

Rajd rozpoczyna się 10 maja 2017 roku o godzinie 9:00 przed Pałacem Książęcym w Żaganiu ul. Szprotawska 4. Zbiórka uczestników o godzinie 8:30 przed pałacem.

 

Regulamin Rajdu

 

  1. Postanowienia ogólne
    • Rajd Szlakiem Keplera organizuje się w celu upamiętnienia astronoma Johannesa Keplera, który w latach 1628-1630 mieszkał i pracował w Żaganiu.
    • Organizatorem rajdu jest Sekcja Astronomiczna Centrum Kultury w Żaganiu (zwanym dalej organizatorem).
    • Uczestnikami rajdu jest młodzież żagańskich szkół podstawowych i gimnazjalnych.
    • Uczestnictwo w rajdzie zgłasza się poprzez wpisanie na imienną listę każdego uczestnika.
    • Udział w rajdzie polega na pokonaniu trasy rajdu oraz wykonaniu zadań na punktach kontrolnych. Przewiduje się możliwość wprowadzenia zadań dodatkowych – np. w celu ustalenia punktacji końcowej w przypadku jednakowych wyników dwóch lub więcej zespołów.
  2. Uczestnicy rajdu
    • Uczestnikiem rajdu (zwanym dalej uczestnikiem) jest zespół reprezentujący wybraną szkołę z terenu Żagania składający się z uczniów tej szkoły.
    • Każdy zespół składa się czterech (4) uczniów oraz jednego (1) nauczyciela będącego jednocześnie członkiem zespołu oraz opiekunem grupy.
    • Uczestnicy otrzymują 1 arkusz punktacji, na którym jurorzy naniosą punktację za rozwiązanie zadań w rajdzie.
    • Uczestnicy rozwiązują zadania zlecone na punktach kontrolnych rajdu.
  3. Przebieg rajdu
    • Trasa rajdu
      • Rajd przebiega wzdłuż Szlaku Johannesa Keplera oznaczonego specjalnymi, jednakowymi tablicami informacyjnymi.
      • Szczegółowa trasa rajdu biegnie zgodnie z zaznaczonym kierunkiem na planie rajdu.
      • Stanowisk kontrolnych rajdu jest 5 (pięć) oraz Start – Meta.
      • Na trasie należy zachować szczególną ostrożność przy poruszaniu się po drogach publicznych. W czasie marszu obowiązują zasady określone w przepisach ruchu drogowego. Ponadto uczestnicy wykonują polecania wydane przez swojego opiekuna grupy.
    • Przebieg
      • Rajd zaczyna się przy wejściu głównym do Żagańskiego Pałacu Książęcego przy ul. Szprotawskiej 4.
      • Każdy startujący zespół otrzymuje na starcie Arkusz punktacji, z którym zgłasza się na punktach kontrolnych rajdu.
      • Grupy uczestników startują w odstępach co 25 minut.
      • Trasa rajdu pokonywana jest przez uczestników rajdu pieszo za wyjątkiem osób niepełnosprawnych, które do pokonania trasy mogą wykorzystać dostępne środki transportu.
      • Polecenie startu wydaje prowadzący Rajd.
      • Uczestnicy winni dotrzeć do każdego z pięciu punktów kontrolnych rajdu.
      • Po pokonaniu trasy uczestnicy wracają na Start, który jest jednocześnie Metą kończącą Rajd.
      • Oddają kartę uczestnictwa w rajdzie organizatorom rajdu po dotarciu do Mety, na podstawie której prowadzący rajd zlicza uzyskane punktu i w ten sposób określa końcową klasyfikację grup.
      • Na stanowiskach kontrolnych trasy (w rejonie tablicy Szlaku Keplera) uczestnicy rozpieczętowują kartę z zadaniem i wykonują wskazane w niej czynności.
      • Grupa wykonuje zadanie. Notuje na karcie zadania wynik. Kartę zadania należy zachować do oceny przez Jury na mecie Rajdu. Juror ocenia jakość wykonanego zadania i wystawia ocenę punktową według skali: zadanie wykonane – 1 pkt., zadanie nie wykonane – 0pkt.
      • Grypa otrzymuje również zadanie dodatkowe w postaci gry logicznej do rozwiązania w czasie oczekiwania na swój start lub po pokonaniu rajdu. Zadanie to jest punktowane oddzielnie a punkty doliczane są do ogólnej sumy punktów uzyskanych w czasie Rajdu.
      • Uzyskane punkty przez zespół startujący wpisywane są przez jurora na Arkusz punktacji.
      • Decyzja oceniająca jurora na mecie jest ostateczna.
  1. Punktacja
    • Na każdym punkcie kontrolnym uczestnicy wykonują zadania określone w karcie.
    • Za wykonanie zadania otrzymują 1
    • Za niewykonanie lub nie przystąpienie do wykonania zadania otrzymują 0
    • Na każdym punkcie kontrolnym są do wykonania trzy zadania konkursowe.
    • W sumie, za wykonanie zadań na pojedynczym punkcie kontrolnym rajdu uczestnicy mogą otrzymać maksymalnie 3 punkty.
    • Za każde poprawnie wykonane zadanie dodatkowe uczestnicy otrzymują 1 pkt. Maksymalnie za zadania dodatkowe uczestnicy mogą otrzymać 5 punktów (zadania alternatywne).
    • O pozycji w klasyfikacji końcowej decyduje suma uzyskanych punktów za wykonanie zadań na wszystkich sześciu punktach kontrolnych rajdu (oraz zadań dodatkowych – alternatywnie).
    • Zliczenia uzyskany punktów dokonuje prowadzący rajd.
    • Punkty za zadania dodatkowe wystawia prowadzący rajd na Mecie rajdu, oceniając kartę zadań dodatkowych.
    • W konkursie przyznaje się miejsca: pierwsze (I), drugie (II) i trzecie (III).
    • W wypadku uzyskania jednakowej liczby punktów przez dwa lub więcej zespołów, a punkty te decydują o zajęciu pierwszego, drugiego lub trzeciego miejsca przewiduję się dogrywkę na zasadzie quizu lub gry logicznej.
  2. Zawody szybowcowe
    • Warsztaty Origami
      • W ramach warsztatów uczestnicy poznają techniki wykonywania modeli z papieru.
      • Uczestnicy samodzielnie wykonają wybraną konstrukcję modelu samolotu szybowca i przygotują go do zawodów.
      • W tym czasie muszą zdecydować, który zawodnik i który model weźmie udział w zawodach szybowcowych
    • Zawody szybowcowe
      • W zawodach szybowcowych uczestniczy jeden zawodnik z jednym modelem papierowego szybowca.
      • Prowadzący zawody wskaże miejsce przeprowadzenia zawodów w zależności od panujących warników pogodowych i lokalizacyjnych.
      • Zawody polegają na rzuceniu szybowca w taki sposób by pokonał od w powietrzu jak największą odległość.
      • Pokonaną odległość mierzy się miarką metrową z dokładnością do 1 cm. Pomiaru dokonuje prowadzący zawody.
      • Wygrywa zawodnik, który uzyskał najdłuższy lot szybowcem.
    • Punktacja
      • Uzyskane punkty za zawody szybowcowe dodaje się do punktów zespołu uzyskanych za Rajd i zadania dodatkowe.
      • Za pierwsze (I) miejsce przyznaje się 3 pkt, za drugie (II) miejsce – 2 pkt, a za trzecie (III) miejsce – 1 pkt.
  1. Postanowienia końcowe
    • W czasie rajdu obowiązuje przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz przepisów ruchu drogowego w czasie pokonywania trasy rajdu.
    • W czasie wykonywania zadań na stanowiskach kontrolnych rajdu nie powinno się korzystać z dodatkowych źródeł informacji takich jak Internet czy kontakt telefoniczny z innymi osobami nie będącymi członkami zespołu.
    • W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest orzeczenie przez prowadzącego rajd dyskwalifikacji zespołu. Za takie sytuacje uznane będzie: łamanie zasad fair play, zasad koleżeństwa, ogólnie pojętej uczciwości, łamania zasad regulaminu czy nie przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie rajdu.
    • mapka rajdu

      • sekcja-astronomiczna1

Zapisz

Maj
18
czw
Wojewódzkie eliminacje Konkursu Recytatorskiego Pro Arte @ Sala Kryształowa, Pałac Książęcy
Maj 18 całodniowy
Gru
13
śr
IX Spotkanie Grup Kolędniczych i Jasełkowych @ Sala Kryształowa, Pałac Książęcy
Gru 13@09:00
IX Spotkanie Grup Kolędniczych i Jasełkowych @ Sala Kryształowa, Pałac Książęcy | Żagań | lubuskie | Polska

13 grudnia o godz. 9:00 w sali Kryształowej Pałacu Książęcego w Żaganiu odbędzie się IX Spotkanie Grup Kolędniczych i Jasełkowych
w ramach VIII Żagańskiej Kuźni Talentów.Zapraszamy – wstęp wolny. Podczas spotkania zaprezentuje się 9 grup z żagańskich przedszkoli oraz szkół.Spotkania są okazją do prezentacji różnorodnych widowisk związanych tematycznie z obrzędami i zwyczajami okresu Bożego Narodzenia. Ich celem jest tworzenie warunków do rekonstruowania i kontynuacji obrzędów i zwyczajów ludowych oraz wykorzystania ich jako źródła inspiracji w działalności artystyczno – wychowawczej, dydaktycznej i pedagogicznej.

1/ Spektakl jasełkowy: „Bajkowe jasełka”

6-latki z Miejskiego Przedszkola nr 2 w Żaganiu /30 min.

2/ Spektakl jasełkowy: „Nie tylko w Betlejem”

6-latki Misia Uszatka z Miejskiego Przedszkola nr 5 w Żaganiu / 15 min.

3/ Spektakl jasełkowy: „Boże Narodzenie mimo wszystko”

„Mali Kolędnicy” z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Żaganiu /30 min.

4/ Spektaklu: „Bajeczne narodzenie” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 7 w Żaganiu /20 min.

5/ Spektakl jasełkowy: „Bóg się rodzi” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Żaganiu /30 min.

6/ Spektakl: „Jasełka Bożonarodzeniowe” „Słoneczka” z Miejskiego Przedszkola nr 6 w Żaganiu /20 min.

7/ Spektakl pantomimy: „Cicha Noc”

„Trele – Morele” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu /20 min.

8/ Spektakl teatralny: „Próba”

„Skrzydlate Anioły” z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 7 w Żaganiu/ 15 min.

9/Spektakl jasełkowy: „Bóg się rodzi”

„Trójeczki” z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Żaganiu/ 30 min.

Mar
8
czw
Dziecięcy i Młodzieżowy Festiwal Piosenki w ramach VIII Żagańskiej Kuźni Talentów @ Sala Inter, Pałac Książęcy
Mar 8@09:00
Mar
14
śr
Konkurs Recytatorski w ramach VIII Żagańskiej Kuźni Talentów @ Sala Inter, Pałac Książęcy
Mar 14@09:00
Kwi
1
nie
Konkurs Na Plakat „EKOlogiczny Żagań 2019” @ Centrum Kultury w Żaganiu
Kwi 1@14:47 – Kwi 20@15:47

Zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w konkursie plastycznym „Ekologiczny Żagań 2019.” .Najlepszy pomysł zostanie nagrodzony przez organizatora specjalną nagrodą. Na Państwa prace czekamy do 20.04.2018 do godz. 12:00 w Centrum Kultury (ul. Szprotawska 4 lub na email sekretariat@ck.zagan.pl . Prosimy o dokładne zapoznanie się z regulaminem oraz oświadczeniem do konkursu.

Regulamin:
Pobierz
Oświadczenie do konkursu
Pobierz

Regulamin Konkursu  na plakat pn.” EKOlogiczny ŻAGAŃ 2019”

  1. Organizatorem konkursu jest Centrum Kultury w Żaganiu, ul. Jana Pawła II 7
  2. Ogłoszenie konkursu na plakat ma pomóc w popularyzacji ekologii w mieście Żagań.
  3. Konkurs ma charakter otwarty z wyłączeniem pracowników organizatora. Można zgłosić pracę zbiorową.
  4. Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne i dobrowolne.
  5. Uczestnicy nadsyłają projekty plakatu jedynie w postaci cyfrowej. Dotyczy to również prac wykonanych technikami tradycyjnymi (farbami, ołówkami, collage, technikami mieszanymi, fotografią). Prosimy o zapisanie ich w postaci cyfrowej.
  6. Plakat może być zaprojektowany w układzie pionowym lub Projekt i jego wglądówka muszą być nagrane na płytę CD. Do płyty z projektem plakatu należy dołączyć imię i nazwisko autora/ autorów pracy, adres i nr telefonu do kontaktu.
  7. Projekty plakatu muszą dotrzeć do siedziby organizatora konkursu do dnia 20.04.2018 do godz.12:00

Centrum Kultury, Żagań, ul. Szprotawska 4 lub sekretariat@ck.zagan.pl do 12:00

  1. Jury powołane przez organizatora przyzna jedną główną nagrodę – aparat fotograficzny.
  2. Uczestnicy konkursu potwierdzają, że zgłoszone prace zostały wykonane przez nich osobiście i nie naruszają żadnych praw osób trzecich, w szczególności jakichkolwiek praw własności intelektualneji praw autorskich.
  1. Uczestnicy konkursu zobowiązują się, że nie udostępnią w żadnej formie prac zgłoszonych do konkursu osobom trzecim.
  2. Autor/ autorzy pracy zgłoszonej do konkursu wyrażają zgodę na bezpłatne eksponowanie plakatu oraz na reprodukowanie w publikacjach.
  3. Uczestnicy konkursu wyrażają zgodę na przeniesienie na rzecz organizatora, bez dodatkowych kosztów z jego strony, prawa własności zgłoszonych do konkursu prac, bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, w tym do wszelkich form korzystania, np. kopiowania, druku, publikacji, dystrybucji, nagrywania, przechowywania na jakimkolwiek nośniku, wykorzystywania podczas prezentacji

i wystaw publicznych – na wszelki sposób oraz we wszelkiej formie oraz formacie.

  1. Zgoda na przeniesienie praw autorskich następuje poprzez zgłoszenie projektu plakatu i dołączenie oświadczenia, że uczestnik akceptuje warunki regulaminu.
  2. Uczestnikom konkursu nie przysługuje ze strony organizatora zwrot jakichkolwiek kosztów związanych z powstaniem pracy i jej zgłoszeniem do konkursu.
  3. Regulamin konkursu na projekt plakatu EKOlogiczny Żagań 2019 dostępny jest w biurze organizatora pod adresem ul. Szprotawska 4 68-100 Żagań oraz na stronie internetowej centrumkultury. zagan.plZwycięski plakat z ubiegłego roku, który będzie promował EKO wydarzenia w 2018 roku.Agata Czyrska klasa Vb, Szkoła Podstawowa Nr 7 w Żaganiu

Agata Czyrska klasa Vb (Kopiowanie)

Kwi
25
śr
Finał Lubuskiego Konkursu Recytatorskiego @ Sala Kryształowa, Pałac Książęcy
Kwi 25 całodniowy
Finał Lubuskiego Konkursu Recytatorskiego @ Sala Kryształowa, Pałac Książęcy | Żagań | lubuskie | Polska

Drodzy Recytatorzy, Uczestnicy finału wojewódzkiego Lubuskiego Konkursu Recytatorskiego, prezentujemy Wam program finałów wojewódzkich Lubuskiego Konkursu Recytatorskiego wraz z harmonogramem prezentacji. Przesłuchania II kat. wiekowej (klasy IV – VI szkół podstawowych) – program odbędą się 25 kwietnia w sali Kryształowej Pałacu Książęcego w Żaganiu.

Program Finału wojewódzkiego

II kategoria wiekowa

Centrum Kultury w Żaganiu (ul. Szprotawska 4, Żagań)

10:00 – 11:00 rejestracja uczestników

11:00 – 11:30 Rozgrzewka recytatorska Prowadzące: studentki Animacji Kultury na Uniwersytecie Zielonogórskim

11:00 – 11:45 „Fizyczne i psychiczne zajęcia sceniczne” czyli ciało i duch aktora /warsztaty dla instruktorów/ Sławomir Kaczmarek /

ZGŁOSZENIA do w.osowiec@rcak.pl do 20.04. do godz. 14:00

12:00 Prezentacje recytatorskie

Kategoria wykonawcza: Recytacja

Oliwer Mrowiński Publiczna Szkoła Podstawowa nr 7 w Żaganiu Wanda Chotomska Po co krowom rogi na głowie

Wiktoria Zawadzak Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Żaganiu Jan Brzechwa Jeż, który zaspał

Zofia Stelmach Szkoła Podstawowa nr 1 w Szprotawie Jan Brzechwa Kot

Nikola Grzegrzółka Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Żaganiu Jakub Sulikowski Społeczna Szkoła Podstawowa w Żarach Danuta Olech Rodzina Miziołków (fragm.)

Oliwia Gad Katolicka Szkoła Podstawowa w Żarach Maria Terlikowska Straszny sen

Tomasz Kosiński Zespół Szkół w Grabiku Joanna Olech Dynasta Miziołków (fragm.)

Sebastian Żuk Szkoła Podstawowa w Jasieniu Maria Krϋger Ucho, dynia 125

Aleksandra Szwarczyńska Szkoła Podstawowa w Mirocinie Dolnym Konstaty Idefons Gałczyński Strasna zaba

Iga Milewska Szkoła Podstawowa nr 8 w Nowej Soli Konstaty Idefons Gałczyński Zaczarowana dorożka (fragm.)

Miłosz Mały Szkoła Podstawowa nr 1 we Wschowie Danuta Wawiłow Wędrówka

Gabriela Markiewicz Szkoła Podstawowa im. F. Niewidziajły w Sławie Dorota Gellner Baśń o śniegowej dziewczynce

Amielia Respondek Szkoła Podstawowa nr 1 we Wschowie Paweł Wakuła Jagiełło pod prysznicem (fragm.)

Lidka Węclewicz Szkoła Podstawowa w Czerwieńsku Wanda Chotomska Spór o pióra

Amelia Kubiak Szkoła Podstawowa im. Bojowników o Wolność Ziemi Babimojskiej w Babimoście Lucy Maud Montgomery Ania z Zielonego Wzgórza (fragm.)

Eliza Rosolska Szkoła Podstawowa nr 1 w Sulechowie Danuta Wawiłow Wędrówka

PRZERWA

Wiktoria Wiater Szkoła Podstawowa nr 1 w Zielonej Górze Malina Prześluga Bajka o rozczarowanym rumaku Romualdzie (fragm.)

Jagoda Brożyna Młodzieżowe Centrum Kultury i Edukacji DOM HARCERZA w Zielonej Górze Joanna Kulmowa Głosik bez ptaka

Aleksandra Mikołajewska Zespół Edukacyjny nr 9 w Zielonej Górze Jonasz Kofta Słońce

Hanna Helwing Młodzieżowe Centrum Kultury i Edukacji DOM HARCERZA w Zielonej Górze Kalina Jerzykowska Małe jest piękne

Mia Bielska Szkoła Podstawowa nr 2 w Gubinie Dorota Suwalska Zuźka w necie i w realu

Joanna Jędrzejczyk Szkoła Podstaowa nr 1 w Gubinie Barbara Stenka Hej, Hela

Nikola Zaroda Szkoła Podstawowa nr 2 w Gubinie Dorota Suwalska Znowu kręcisz, Zuźka

Ignacy Juszkiewicz Szkoła Podstawowa nr 6 im. K. Makuszyńskiego w Świebodzinie Wojciech Młynarski Kucyk

Julia Półtorak Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Zbąszynku Barbara Stenka Oj, Hela (fragm.)

Maja Sieńkowska Szkoła Podstawowa im. Emilii Szczanieckiej w Szczańcu Jan Brzechwa Dwie gaduły

Klaudiusz Paprocki Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Białkowie Dorota Suwalska Kobiecość fragm. Znowu kręcisz Zuźka

Amelia Kościukiewicz Zespół Szkół w Cybince Ludwik Jerzy Kern O rodzicach

Emilia Kusz Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Słubicach Joanne Kathleen Rowling Harry Potter i kamień filozoficzny (fragm.)

Anna Martin Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Krzeszycach Ludwik Jerzy Kern Ptasia niedziela

Igor Plachimowicz Zespół Edukacyjny w Gądkowie Wielkim Wanda Chotomska Kanarek na dachu

Martyna Tymkiewicz Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Sulęcinie Hanna Niewiadomska PloteczkiKonrad Nonn Zespół Edukacyjny w Skwierzynie Andrzej Waligórski Nieznany fragment Pana Tadeusza

Hanna Bełz Szkoła Podstawowa nr 2 im. Szarych Szeregów w Międzyrzeczu Fred Apke Adonis ma gościa (fragm.)

Julita Lisiecka Szkoła Podstawowa nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich w Międzyrzeczu Wanda Chotomska Dzień dobry królu Zygmuncie

Olaf Wojtczak Szkoła Podstawowa nr 4 w Kostrzynie n. Odrą Rene Goscinny, Jean-Jaques Sempe Mikołajek (fragm.)

Jacqueline Sniker Szkoła Podstawowa w Lipkach Wielkich Jan Brzechwa Samochwała

Emilia Jagodzińska Szkoła Podstawowa im. Włodzimierza Korsaka w Jeninie Monika Popek Monolog znerwicowanego ucznia

Emil Ciesielski Szkoła Podstawowa nr 15 im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wlkp. Jan Brzechwa Róż pasterz

Aleksander Prorok Społeczna Szkoła Podstawowa Stowarzyszenia Edukacyjnego w Gorzowie Wlkp. Wanda Chotomska Dzień dobry królu Zygmuncie

Julia Berdowska Szkoła Podstawowa Katolickiego Stowarzyszenia Wychowawców w Gorzowie Wlkp. Ludwik Jerzy Kern Pochwała spania

Jakub Siek Szkoła Podstawowa nr 3 w Drezdenku Eliza Sarnacka-Mahoney Wynalazek

Oliwia Bartkowiak Szkoła Podstawowa nr 3 w Drezdenku Małgorzata Strałkowska Gwałtu, rety, co się dzieje?

Małgorzata Solarek Szkoła Podstawowa nr 1 w Drezdenku Znaki przystankowe

Kategoria wykonawcza: Wywiedzione ze słowa

Jakub Niklewicz Młodzieżowe Centrum Kultury i Edukacji DOM HARCERZA w Zielonej Górze Zbigniew Herbert Niedźwiedzie

Nikola Grzegrzółka Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Żaganiu

15:30 Uroczyste zakończenie

16:00 – 16:45 Fizyczne i psychiczne zajęcia sceniczne, czyli ciało i duch aktora /warsztaty dla instruktorów/ Sławomir Kaczmarek /

ZGŁOSZENIA do w.osowiec@rcak.pl do 20.04. do godz. 14:00

Rada Artystyczna Finału

Sławomir Kaczmarek

Aktor kabaretowy, konferansjer, wokalista; w wielu (również własnych), projektach, realizacjach telewizyjnych, instruktor teatralny. Prowadzący warsztaty teatralne, kabaretowe, sceniczne i żywego słowa. Prowadzący zajęcia warsztatowe m.in. „Edukacja śmiechem”. Wykładowca przedmiotu „Sztuka kabaretu” na Uniwersytecie Zielonogórskim.

Daniel Stachuła Pedagog teatru, teatrolog, filolog, operolog, doktorant w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów UAM w Poznaniu. Laureat kilkudziesięciu festiwali słowa (m.in. OKR, Ogólnopolski Festiwal Sztuki Słowa). Prowadzi warsztaty oraz zajęcia teoretyczne dla uczniów i studentów. Jako pedagog teatru współpracuje z Operą Bałtycką w Gdańsku, Teatrem Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu oraz Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Jego działalność naukowa skupiona jest wokół teorii libretta, kulturowej historii opery oraz edukacji teatralnej.

Anna Łaniewska Aktorka Teatru im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim. Jest autorką tekstów piosenek do spektakli dla dzieci w gorzowskim teatrze, a także w teatrach w Elblągu i Cieszynie. Jest instruktorką w Studium Teatralnym dla dzieci i młodzieży działającym przy gorzowskim teatrze, współorganizatorką koncertów piosenki literackiej.

Organizatorzy Finału wojewódzkiego

Regionalne Centrum Animacji Kultury

Centrum Kultury w Żaganiu

Lut
20
śr
Konkurs „EKOlogiczny Żagań 2020” @ Centrum Kultury
Lut 20 – Kwi 24 całodniowy
Konkurs "EKOlogiczny Żagań 2020'' @ Centrum Kultury

Zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w konkursie plastycznym „Ekologiczny Żagań 2020” .Najlepszy pomysł zostanie nagrodzony przez organizatora specjalną nagrodą. Na Państwa prace czekamy do 24.04.2019 do godz. 12:00 w Centrum Kultury (ul. Szprotawska 4 lub na email sekretariat@ck.zagan.pl . Prosimy o dokładne zapoznanie się z regulaminem i oświadczeniem do konkursu.

 

Pobierz:

Plakat konk.2020

oświadczenie do plakatu

Regulamin konkursu:

  1. Organizatorem konkursu jest Centrum Kultury w Żaganiu, ul. Jana Pawła II 7
  2. Ogłoszenie konkursu na plakat ma pomóc w popularyzacji ekologii w mieście Żagań.
  3. Konkurs ma charakter otwarty z wyłączeniem pracowników organizatora. Można zgłosić pracę zbiorową.
  4. Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne i dobrowolne.
  5. Uczestnicy nadsyłają projekty plakatu jedynie w postaci cyfrowej. Dotyczy to również prac wykonanych technikami tradycyjnymi (farbami, ołówkami, collage, technikami mieszanymi, fotografią). Prosimy o zapisanie ich w postaci cyfrowej.
  6. Plakat może być zaprojektowany w układzie pionowym lub Projekt i jego wglądówka muszą być nagrane na płytę CD. Do płyty z projektem plakatu należy dołączyć imię i nazwisko autora/ autorów pracy, adres i nr telefonu do kontaktu.
  7. Projekty plakatu muszą dotrzeć do siedziby organizatora konkursu do dnia 24.04.2019 do godz.12:00

Centrum Kultury, Żagań, ul. Szprotawska 4

Lub sekretariat@ck.zagan.pl do 12:00

  1. Jury powołane przez organizatora przyzna jedną główną nagrodę – aparat fotograficzny.
  2. Uczestnicy konkursu potwierdzają, że zgłoszone prace zostały wykonane przez nich osobiście i nie naruszają żadnych praw osób trzecich, w szczególności jakichkolwiek praw własności intelektualnej

i praw autorskich.

  1. Uczestnicy konkursu zobowiązują się, że nie udostępnią w żadnej formie prac zgłoszonych do konkursu osobom trzecim.
  2. Autor/ autorzy pracy zgłoszonej do konkursu wyrażają zgodę na bezpłatne eksponowanie plakatu oraz na reprodukowanie w publikacjach.
  3. Uczestnicy konkursu wyrażają zgodę na przeniesienie na rzecz organizatora, bez dodatkowych kosztów z jego strony, prawa własności zgłoszonych do konkursu prac, bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, w tym do wszelkich form korzystania, np. kopiowania, druku, publikacji, dystrybucji, nagrywania, przechowywania na jakimkolwiek nośniku, wykorzystywania podczas prezentacji

i wystaw publicznych – na wszelki sposób oraz we wszelkiej formie oraz formacie.

  1. Zgoda na przeniesienie praw autorskich następuje poprzez zgłoszenie projektu plakatu i dołączenie oświadczenia, że uczestnik akceptuje warunki regulaminu.
  2. Uczestnikom konkursu nie przysługuje ze strony organizatora zwrot jakichkolwiek kosztów związanych z powstaniem pracy i jej zgłoszeniem do konkursu.
  3. Regulamin konkursu na projekt plakatu EKOlogiczny Żagań 2020 dostępny jest w biurze organizatora pod adresem ul. Szprotawska 4 68-100 Żagań oraz na stronie internetowej centrumplkultury.zagan.pl
X WIELKANOCNY KONKURS PLASTYCZNY @ Centrum Kultury
Lut 20 – Kwi 11 całodniowy

Pobierz:
Regulamin: X Wielk.KPlast. 2019docx

 

WARUNKI KONKURSU

1.Konkurs skierowany jest do dzieci w przedszkolach, oddziałach zerowych i klasach I-III szkół

podstawowych. Za wykonawcę uznaje się konkretną placówkę (liczba dzieci współpracujących

przy wykonaniu pracy konkursowej jest dowolna).

 

2.Konkurs obejmuje:

największą palmę stojącą w jednym kawałku  (po 1szt. od placówki)

największą pisankę (po 1szt. od placówki)

[pisanki klasyfikowane i nagradzane będą w kategoriach:

*pisanki o ludowych motywach zdobniczych

*pisanki o współczesnych motywach zdobniczych

(oprócz tego pisanki będą kwalifikowane jako największa – jeśli chodzi o wysokość oraz jako największa – jeśli chodzi o średnicę)

kartki świąteczne (max 5szt. od jednej placówki)

 

3.Prace zgłoszone do Konkursu powinny być wykonane w 2019r. . Każdą pracę lub zestaw prac należy

podpisać- podać dokładną nazwę i adres placówki oraz imię, nazwisko i telefon kontaktowy opiekuna

grupy.

 

4.Uczestnicy Konkursu zobowiązani są do złożenia prac w Centrum Kultury (Żagań, ul. Szprotawska 4 )

w nieprzekraczalnym terminie do 11 kwietnia 2019r. do godz. 15.30

5.Wszystkie zgłoszone prace będą eksponowane na wystawie w Pałacu Książęcym.

 

6.Najciekawsze prace zostaną nagrodzone.

7.Oceny prac i podziału nagród dokona Komisja powołana przez organizatorów w dniu 16 kwietnia br.

 

8.Ogłoszenie wyników Konkursu, wręczenie nagród oraz otwarcie  wystawy nastąpi w dniu 18.04.2019r.

  o godz. 10.00 w Pałacu Książęcym.

 

Kwi
11
nie
Eliminacje Powiatowe Lubuskiego Konkursu Plastycznego
Kwi 11 całodniowy
Eliminacje Powiatowe Lubuskiego Konkursu Plastycznego

Lubuski Konkurs Plastyczny PRO ARTE 2021 – REGULAMIN PRZEGLĄDU POWIATOWEGO Żagański Pałac Kultury

 

1.Organizator Przeglądu Powiatowego: Żagański Pałac Kultury

2.Cele konkursu:

– Promocja, integracja i diagnoza twórczości plastycznej młodych artystów.

– Integracja młodzieży pełno- i niepełnosprawnej. Zachęcanie do wspólnej rywalizacji i wspólnego tworzenia.

– Tworzenie możliwości wymiany doświadczeń między pedagogami i artystami plastykami. Między innymi:

możliwości pochylenia się nad zagadnieniem pracy z osobami niepełnosprawnymi i arteterapii.

– Doskonalenie warsztatu młodych plastyków, uwrażliwienie ich na piękno sztuki oraz stworzenie dla nich

nowych perspektyw w działalności artystycznej.

– Rozwój intelektualny i emocjonalny młodych uczestników oraz rozbudzenie w nich zainteresowań

w kierunku sztuki i współdziałania z osobami niepełnosprawnymi.

– Możliwość zaprezentowania swoich umiejętności.

 

3.Adresaci konkursu :

– Konkurs jest imprezą otwartą dla uczniów szkół podstawowych, szkół średnich i szkół specjalnych powiatu

żagańskiego.

– Uczestnik może wziąć udział ww. konkursie tylko w jednym powiecie.

– Dla dzieci w pełni sprawnych i niepełnosprawnych (zarówno fizycznie jak i umysłowo) obowiązuje wspólna

kategoria wiekowa.

Biorący udział w Konkursie deklarują przynależność do jednej z poniższych grup  wiekowych:

  I kategoria wiekowa (wiek 7-9 lat, rocznikowo),

II kategoria wiekowa (wiek 10-12 lat, rocznikowo),

III kategoria wiekowa (wiek 13-15 lat, rocznikowo),

         IV kategoria wiekowa ( wiek 16-18 lat, rocznikowo.

 

  1. Temat konkursu na etapie powiatowym:
    I kategoria wiekowa:
    “Ale kosmos!”

Gdybyś mógł polecieć na inną planetę (a umówmy się, że wielu z nas o tym dzisiaj marzy) – kim byłyby istoty, które tam spotkasz? Zobrazuj świat, który zobaczysz.
Możesz zainspirować się twórczością sciene-fiction.

II – IV kategoria wiekowa:

“Ale kosmos!”
Nawiązując do twórczości Stanisława Lema – w stulecie urodzin Artysty – zobrazuj futurystyczny świat

podróży międzygalaktycznych.

 

  1. Organizator powoła Radę Artystyczną, która oceniać będzie zgłoszone do konkursu prace plastyczne wg następujących kryteriów:

-Zgodność z tematem konkursu. Prace uznane przez Radę Artystyczną za niezgodne z tematem nie będą

brane pod uwagę w ocenie.

-Interpretacja  tematu i kompozycja.

-Umiejętności techniczne uczestnika: jak np.: oddanie właściwych proporcji, organizacja i kompozycja obrazu,

właściwa perspektywa, dobór kolorystyczny, światłocień tj. walory artystyczne pracy.

-Estetyka – staranność wykonania.

-Oryginalność i indywidualizm przedstawienia tematu.

 

  1. W pierwszym etapie konkursu warunkiem uczestnictwa jest nadesłanie pojedynczej pracy plastycznej tj. rysunku, obrazu, collage’u (wyłączając prace przestrzenne) nieprezentowanej w innych konkursach o wymiarach nieprzekraczających formatu A2. Ponadto nie będą brane pod uwagę prace wykonane przy zastosowaniu technik komputerowych, fotograficznych i poligraficznych. A także nie będą uwzględniane prace wykonane grupowo.

 

 

7.Praca powinna być podpisana na odwrocie imieniem i nazwiskiem autora oraz datą jego urodzenia wraz

z podaniem nazwy szkoły, numeru klasy i numeru telefonu opiekuna.

 

  1. Drugim etapem konkursu jest Finał Wojewódzki, do którego zgłoszone zostaną 4 prace wyłonione na etapie Przeglądu Powiatowego tj. po jednej z każdej kategorii wiekowej.

 

  1. Warunkiem wzięcia udziału w Konkursie jest zgłoszenie uczestnika poprzez wypełnienie i wysłanie: Elektronicznego formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie Operatora Programu (www.rcak.pl/pro-arte/) oraz organizatora Przeglądu Powiatowego (www.zpk.zagan.pl) do dnia 09.04.2021r.

Obowiązkowe jest również:

– wypełnienie zgody na przetwarzanie danych osobowych i wizerunkowych przed, w trakcie i po realizacji Lubuskiego Konkursu Plastycznego PRO ARTE 2021 wg obowiązujących przepisów RODO na podstawie osobnych zgód zamieszczonych na stronie internetowej Operatora Programu

(www.rcak.pl/pro-arte/lubuski-konkurs-plastyczny), udostępnionej przez Organizatora Etapu Powiatowego zobowiązani są rodzice lub pełnoprawni opiekunowie Uczestnika

(Załącznik nr 2 – zgoda Reprezentującego)

( Załącznik nr 3 – zgoda Uczestnika niepełnoletniego)

( Załącznik nr 4 – zgoda Uczestnika pełnoletniego) i dostarczenie jej do  Organizatora Etapu Powiatowego najpóźniej w dniu, w którym odbywa się Przegląd Powiatowy (11.04.2021).

W przypadku gdy Reprezentujący i /lub Uczestnicy nie wyrażą zgody na przetwarzanie ww. danych  tracą prawo do udziału w konkursie.

 

10.Rada Artystyczna 12.04.2021 wyłoni nominowanych do Finału Wojewódzkiego.

11.Szczegółowych informacji udziela się pod nr tel. 664 166 072 lub 68 477 64 78 .

12.Organizator zastrzega sobie prawo rozstrzygania wszystkich kwestii spornych i nieujętych

 w regulaminie.